בניה נכונה ומתקדמת

בעולם התחרותי שבו אנחנו פועלים, הכלים החשובים ביותר בידיו של בעל מקצוע ששואף להתקדם ולהשתכלל הם ידע ושליטה בפתרונות הטכנולוגיים שמשפרים את איכות העבודה, מקצרים לוחות זמנים בעבודה ומבטיחים ללקוחות בית בריא וחסכוני יותר ונקי מליקויים.

זיו רווה | מקור: השיפוץ, גיליון 29 (9.2017)

 זיו רווה | מנהל מוצרים ומערכות
מתוך: השיפוץ, גיליון 29, פורסם ב- 9.2017

לקריאת המאמר ב-PDF

בימים אלו נחשפים יותר ויותר מחדלים של ליקויי בנייה, גם בפרויקטים הנחשבים ל"יוקרתיים", לכאורה. במקביל, נראה כי, בשנים האחרונות חלק הולך וגדל מהציבור מעורב יותר בבניית ביתו. הוא, מתעניין ולומד את החומרים המערכות ושיטות הבניה ומפתח מודעות לאיכות המוצרים והבניה . כקבלן, התמודדות עם לקוחות מתקדמים מחייבת אותך להישאר מעודכן וחדשני.

בעולם התחרותי שבו אנחנו פועלים, הכלים החשובים ביותר בידיו של בעל מקצוע ששואף להתקדם ולהשתכלל הם ידע ושליטה בפתרונות הטכנולוגיים שמשפרים את איכות העבודה, מקצרים לוחות זמנים בעבודה ומבטיחים ללקוחות בית בריא וחסכוני יותר ונקי מליקויים. חידושים כאלה קיימים בשפע, גם בישראל, אך לצערנו כפי שעולה שוב ושוב בסקרים מקצועיים מהשנים האחרונות – חלק ניכר משוק הבניה בישראל, ובמיוחד שוק השיפוצים, עדיין משתמש בחומרים מיושנים ומתנהל בשיטות בניה בנות מאה שנים.

לכן, אנו בתרמוקיר משקיעים בפיתוח פתרונות חדשניים בתחום הבנייה והגמר, פיתוח חומרים ומערכות איכותיים העומדים בתקנים המחמירים, כדי לסייע לשיפור איכויות הבניה. תרמוקיר רואה עצמה חברה אחראית ומתקדמת, ששמה לה למטרה להפחית את ליקויי הבניה כעקרון מוביל בפעילותה. לשם כך פיתחנו את שיטת  המערכות המאפשרת לקבלן לקבל פתרון כולל מהתשתית ועד לשכבת הגמר. במצב זה כל החומרים עובדים בהתאמה מלאה בין השכבות השונות וחומרי הבניה מהם מורכב המבנה. גישה זו מאפשרת להתאים פתרון שלם לכל דרישה תכנונית ולספק לקבלן המבצע תמיכה ובטחון בכך שהמערכת עומדת בדרישות התקינה ותחזיק מעמד לשנים רבות ללא כשלים.

כמו כן, שיתוף הפעולה שלנו עם  חברת SAKRET הבין-לאומית, מאפשר לנו להגדיל את סל הפתרונות (לדוגמא, דבק מהיר/טיט מהיר התקשרות כחלק ממערכת מהירת התקשרות, להדבקת ריצוף קרמי בייבוש מהיר על תשתית קיימת באמצעות פריימר ייעודי ומהיר, המאפשר לדרוך על האריחים ולהמשיך בעבודה בתוך מספר שעות). לצערנו, על אף המגוון הגדול של פתרונות ומוצרים חדשניים, רבים מהמתכננים והמבצעים אינם מודעים לקיומם. בנוסף לכך, גם כאשר בעלי המקצוע מכירים את החומרים ואיכויותיהם, ישנה חשיבות עצומה בהעשרת הידע המקצועי של העוסקים בבנייה, כתנאי הכרחי ליישום נכון של הטכנולוגיות.

כחלק מפעילות תרמוקיר עם האקו סיסטם, יצרנו שיתוף פעולה עם מיזם (SID (Sustainable Innovative Design – המרכז לבנייה מתקדמת וירוקה, שנועד לגשר על פער זה. לשם כך, פועלת מערכת SID בדרכים שונות במטרה להוביל את החדשנות, ולהעביר את הידע הדרוש על החידושים והפיתוחים לאנשי המקצוע. במרכזי ההדרכה של  SID מתקיימים מדי שבוע קורסים והשתלמויות בתחום הבנייה המתקדמת. בפעילויות אלה משתתפים מגוון בעלי מקצוע, ובכלל זה קבלנים ומנהלי פרויקטים ומתכננים המעוניינים להתקדם לטכנולוגיות מתקדמות חדשניות וירוקות, ובמסגרת הפעילויות הם נחשפים לחומרים מתקדמים ולשיטות חדשניות. המומחים של חברת תרמוקיר מרצים באופן קבוע במרכז SID, מדריכים, מדגימים ומייעצים לבעלי מקצוע ממגוון תחומים. לדוגמא, קורס חדש ומרתק שיפתח בקרוב, ומיועד גם לקבלנים, הוא קורס הכשרה מקצועי בשיתוף מכון התקנים הישראלי, ויקנה תעודת מומחה בשיטות בידוד ובנייה מתקדמת ומתועשת (לפרטים ניתן לפנות למחלקת ההדרכה של מכון התקנים).

בכדי לקדם את ההיכרות של בעלי המקצוע  עם השיטות המתקדמות, מפתחות תרמוקיר ו-SID באופן קבוע תצוגות מפורטות במרכז ההדגמה וההדרכה "SID בנייה ועיצוב" בתנובות, המדגימות ביצוע נכון של המערכות והפרטים. כך, למשל, הוקמה לאחרונה תצוגה עם פרטים נכונים ב-1:1 למערכת  חדשה מתוצרת SAKRET, שמאפשרת ביצוע מהיר ומניעת כשלים באיטום "חדרים רטובים" בלוחות גבס. המערכת כוללות יריעות וסרטים ייעודיים, המגשרים על נקודות התורפה הקיימות בחדרים אלו כגון: חדירת צנרת, מפגשי מישורים וחומרים שונים. תצוגה זו הוקמה כחלק מהצורך הגובר במתן מענה איכותי לבעלי מקצוע העוסקים בשיטות בנייה מתקדמות, דוגמת בנייה מהירה בשלד פלדה דקת דופן. המעבר לשיטות בנייה מסוג זה, הינו חלק ממגמה עולמית שמסייעת לבנות נקי יותר ולעמוד בלוחות זמנים קצרים, אך בעלי מקצוע רבים חוששים לאמץ אותן עקב תופעות נפוצות שנובעות מבנייה לא נכונה ושימוש בחומרים לא מתאימים. לכן המערכות שלנו מותאמות גם לבניה זו. אם אתם מעוניינים להעשיר את הידע שלכם, להישאר מעודכנים, להכיר שיטות בניה וחומרים ומערכות מתקדמות, פנו אלינו ואנו נוכל להתאים עבורכם את ההדרכות המתאימות.