לשפץ עם מומחים

מומחי חברת תרמוקיר מסבירים מדוע אין להיכנס לשיפוץ ללא אנשי מקצוע

ציפי אזולאי | מקור: השיפוץ, גיליון 32

לקריאת המאמר ב-PDF

ציפי אזולאי, מנהלת תקשורת שיווקית
מתוך: השיפוץ, גיליון 32

משפצים? משקיעים אלפי שקלים ואף יותר? התכנון הושלם, ואתם כבר מדמיינים את התוצאה המדהימה? השיפוצניק כבר בדרך… רגע! יש כמה דברים שאסור לפספס. לפני שמתחילים חשוב לחתום על חוזה עם הקבלן ולהכין תוכנית עבודה מפורטת. ומה עוד חשוב לדעת? 5 עצות זהב מהמומחים של תרמוקיר

 1.    לעשות שופינג

חשוב לבקש הצעות מחיר מכמה בעלי מקצוע, הרשומים כקבלנים בהתאחדות קבלני השיפוצים. רצוי להשיג המלצות מלקוחות שהזמינו מהם פרויקטים דומים, זה לא נהוג, אבל אין חכם כבעל ניסיון. לקוח קודם יספר לכם איך התנהג הקבלן, איך עמד בלוחות זמנים. תוכלו אפילו לראות את התוצאה בעיניכם.

2.    חוזה עבודה

חשוב מאד לחתום מראש על חוזה, שיחייב את הקבלן ליישם רק מוצרים תקניים בעלי תו ירוק. קלודי מיזן, יועץ טכני בכיר בחברת תרמוקיר: "חוזה עם קבלן השיפוצים צריך לציין כי יש לעבוד על פי חומרים שעומדים לפחות בדרישות התקנים הרלוונטיות. לא לכל החומרים שווה מבחינה כלכלית לשים תו תקן, אז לפחות שיעמדו בדרישות."

3.    תמיכת הספק

חשוב מאד שהקבלן יעבוד עם ספקים הנותנים ליווי ותמיכה טכנית באתר. הספקים יבואו, יתנו מפרט ויראו כיצד מתבצעת העבודה – ויצמצמו את הסיכוי לכשל. החברות הגדולות עושות את זה – תרמוקיר מקפידה על כך.

4.    תכנון מפורט

איציק ימין, מנהל אגף בתי המסחר בחברת תרמוקיר: "התכנון קובע את חומרי השיפוץ ואת התהליך, החל משלב הטיח דרך שלב האיטום ועד שלב ההדבקה. לא מעט שיפוצניקים ובעלי מקצוע לא יבצעו מערכת טיח מלאה, אלא ידביקו מחדש ישירות על הקיים. זה לא תקין – צריך לבנות מערכת שלמה ואוטמת, במיוחד ב"חדרים רטובים" – שתתאים לסוג האריח; התאמת הדבק (רמת הגמישות שלו) והתאמת הרובה והסיליקון.

מיזן: "חשוב לקבוע זמנים מדויקים עם הקבלן כדי למנוע סחבת. הקבלן שאיתו חתמתם חייב להיות בעצמו באתר, בלי קבלן משנה. יש לשים לב שהתוכניות סגורות עד הפרט האחרון. מומלץ להוסיף בחוזה אופציות לשינויים ולרדת לרזולוציות קטנות, כדי שהמחיר לא יקפוץ והקבלן יגיד, 'מה פתאום, האריח הזה עולה הרבה יותר".

5.    הכל תחת קורת גג אחת

חשוב לרכוש מוצרים שהם חלק ממערכת, כלומר כל הפתרונות לאותו היישום – מאותה החברה. טיח, דבק, רובה וסיליקון של חברה אחת יהיו מותאמים טכנית וכימית ויקנו אחריות גבוהה יותר. כיום הלקוחות מעדיפים לקנות מחברה הדואגת הן למוצרים איכותיים והן להפחתת פגיעה בסביבה

6.    עצות ממומחי החברות

החברות הגדולות מעסיקות כיום יועצים ומומחים בנושאי מים, חשמל, דבק ומערכות טיח. המענה יכול להיות טלפוני וגם פנים-אל-פנים. אם החלטתם לפנות לשיפוצניק פרטי, ימין ממליץ שתבקשו ממנו לעבוד עם אחת החברות המעניקות הנחיות לביצוע, ולעשות שימוש בחומרים שאתם תבחרו לו. "רוב הסיכויים שבעל המקצוע לא יתנגד, לרוב הוא אפילו יקבל זאת באהבה. שיפוצניקים מרוויחים המון ידע ממפגשים מקצועיים כאלה".

טיפים לדוגמה:

ימין מסביר: "קרמיקה לקירות האמבטיה מגיעה במגוון רחב: החל מפורצלן ברמת ספיגה נמוכה, ועד לקרמיקות שסופגות 18 אחוזי מים. אריחים שסופגים מעל 10% מצריכים דבק מיוחד. דבק צמנטי רגיל יביא אותנו לחוויה לא נעימה של התפרקות אריחים."

בקיץ, ימין ממליץ שלא לעבוד בשמש. "בשיפוץ חיצוני חובה להצליל את האזור. אסור לעבוד בטמפרטורות גבוהות וצריך לתכנן את המערכת כך שתתפקד היטב בכל עונות השנה, בדגש מיוחד על איטום. חשוב לטפל בנקודות התורפה – מפגשי תשתיות / חומרים – למנוע סדיקה, התרופפות אריחים וכדומה."

מיזן: "בחיפוי ובריצוף, חשוב למרוח גם את גב האריח. הרבה קבלנים נמנעים מכך, כדי לחסוך עבודה וכסף, אבל לאריחי פורצלן אין ספיגה טובה ואחרי כמה שנים הם עלולים להתנתק, ולכן זה נחוץ. חשוב גם להשאיר מרווח בין האריחים (בקרמיקה או פורצלן זה 3 מ"מ) ובהיקף רצפת החדר (6 מ"מ) ולמלא אותו בחומרי איטום, כדי למנוע בעיות בגלל חילחול מים."

בשיתוף חברת תרמוקיר